Veelgestelde vragen
UGC staat voor User Generated Content, oftewel gebruikers gegenereerde content. Dit is content gemaakt door echte gebruikers.
User Generated Content (UGC) verwijst naar allerlei vormen van content (video’s, foto’s, reels, TikToks, etc.) gemaakt dóór echte gebruikers, vóór klanten. De gebruikers delen hun ervaringen met de producten. Deze content wordt gedeeld op het kanaal van de klant zelf. Bij UGC gaat het om het creëren van authentieke content waarmee jouw doelgroep zich kan identificeren.
UGC versterkt je social media strategie door content te leveren die betrouwbaar en authentiek is. Dit soort content heeft vaak een hogere betrokkenheid en zorgt ervoor dat jouw merk meer opvalt tussen de massa.
TELLNT Agency helpt je de perfecte match te vinden door te kijken naar de kenmerken, interesses en stijl van de content creators. Zo zorgen we ervoor dat de content aansluit bij jouw merk en doelgroep.
UGC vergroot je online zichtbaarheid, verhoogt klantbetrokkenheid en creëert sociale bewijskracht (social proof). Bovendien kan het een kostenefficiënte manier zijn om content te genereren zonder grote productiekosten.
TELLNT Agency zorgt ervoor dat alle UGC legaal en met toestemming van de creators wordt gebruikt. We hebben duidelijke afspraken en zorgen ervoor dat alle rechten correct zijn vastgelegd.
UGC wordt gecreëerd door gewone gebruikers en mensen zonder groot bereik. Bij het verspreiden van de content wordt niet het bereik van de creator gebruikt, terwijl bij influencer marketing gebruik wordt gemaakt van het bereik van de influencer. Beide zijn effectief, maar UGC komt vaak authentieker en spontaner over en is vaak een goedkopere manier om content voor jouw merk te genereren.
UGC (User-Generated Content) werkt doordat onbekende mensen content creëren waarin ze jouw producten of diensten laten zien. Deze authentieke content wordt gedeeld op verschillende platformen, wat jouw merk meer geloofwaardigheid en zichtbaarheid geeft. Merken kunnen deze content inzetten voor marketingcampagnes, websites of social media, waardoor je een meer vertrouwde en persoonlijke connectie met potentiële klanten kunt opbouwen.
UGC kan voor vrijwel elk bedrijf waardevol zijn, vooral als je actief bent op social media of online marketing. Het helpt je merk door authentieke en organische content te tonen, die vaak beter aansluit bij je doelgroep dan traditionele marketing. UGC werkt bijzonder goed voor bedrijven die een persoonlijke connectie met hun klanten willen opbouwen en hun merkbetrokkenheid willen vergroten.
UGC biedt een aantal voordelen:
- Authenticiteit: Het komt van onbekende mensen, wat het geloofwaardiger maakt dan overduidelijk betaalde content van een grote influencer.
- Betrokkenheid: Mensen vertrouwen de ervaringen van oprechte mensen en zijn eerder geneigd om betrokken te raken bij je merk.
- Kostenbesparing: UGC is vaak goedkoper dan professioneel geproduceerde content.
Gewoon doen! Begin met het opbouwen van een portfolio en pitch jezelf aan bedrijven. Toch een beetje onzeker en liever iets meer houvast? Coming soon: ons handboek voor UGC creators. Hierin vind je alles wat je moet weten over hoe je authentieke en impactvolle content kunt creëren voor merken, jezelf kunt pitchen, contracten opstelt en vind je handige tools om je hierbij te helpen.